Ninausz György által szabadalmaztatott
Kétütemű Kipufogórendszer

(a dokumentáció megtalálható a szabadalom menüpont alatt)

 

A mellékelt diagrammban foglaltakat a Közlekedéstudományi Intézet görgős járműfékpadján mértük.

A mérési eredmények alapján az átlagos teljesítménynövekedés 15-20% a teljes fordulatszám-tartományban. A maximális teljesítmény kb. 3600-as fordulatszám mellett 35 Le. Így a hasznos - nem csak az extrém kipörgetett - üzemállapotokban a motor hatásfoka nő. Nő a motor középnyomása és ezzel a nyomatéka is. A teljesítményre vetített fogyasztás lényegesen csökken.

 

  • A motor maximális fordulatszáma 4200 ford./percről 4800 ford./percre nő. Ezzel a maximális sebesség kb. 115 km/óra lesz, motorállapottól függően. A 110 km/óra sebességet tartósan tartja.
  • A fogyasztás csökken, általában országúton 0,5-1 l a fogyasztáscsökkenés 100 km-enként. A városi fogyasztás nem változik, de nem lehet több, mint 10 l/100 km. Megjegyzem azonban, hogy a városi fogyasztás nagymértékben függ az évszaktól és ezen belül az egyszerre megtett távolságtól. Saját mérések szerint télen ha csak 5 km-es az egyszerre megtett távolság és az egyes indulások között teljesen kihűl a motor akkor sem megy a fogyasztás 10 l/100 km fölé városban. Nyári időjárás mellett városban 7,5 l/100 km.
  • Fontos, hogy a motort helyesen állítsuk be. Az előgyújtás minden esetben a gyárival azonos. Ennek beállítását szakszervízre kell bízni.
  • Felszerelése a gyári helyett és helyére történik. Egy első dob és egy összekötő cső cseréjével jár. A fűtés természetesen rajta van. Szükség szerint a hátsó dob is lecserélhető egy ehhez a kipufogóhoz kifejlesztett dobra.
  • A kopogásos égés elkerülése érdekében, ha egyébként a gyújtáspont helyesen van beállítva, általában az égéstér tisztítására van szükség. Ha az égéstér fala kokszosodott akkor ez üzem közben felizzik és a gyújtástól függetlenül egyszerre robbantja be a benzin-levegő keveréket. Ezzel kalapácsszerű ütést mér a főtengelyre, ez adja azt a bizonyos csilingelő hangot. Hatása élettartam- és kb. 20-30%-os teljesítménycsökkenésben nyilvánul meg. Ezért fontos, hogy olyan olajat alkalmazzunk, kipufogórendszertől függetlenül, mely nem kokszol. Az AROL 2T nem ilyen, mely eleve minden kútnál benne van a benzinben! A kopogásos égés kialakulásának elkerülése csak motorolaj váltással előzhető meg!
    Az ajánlott teljesítményszintek: API TC vagy TC+, JASO FC, ISO-L-EGD. A kenőanyag minimum részszintetikus legyen, de lehet teljesen szintetikus is.
  • A nálunk forgalmazott kétütemű  motorolajok ezen igényeket teljes mértékben kielégítik és a több éves használat során már bizonyítottak.